Metode prin care măsori implicarea și fericirea angajaților în timp real
13 Mai 2024
Orice angajator știe că satisfacția echipei sale este un factor cheie în atingerea obiectivelor companiei. Atunci când angajații sunt fericiți și implicați în ceea ce fac, rezultatele se văd la nivel de productivitate, calitate a serviciilor, dar și în atmosfera generală de la locul de muncă. Cum știi însă ce simte fiecare membru al echipei tale în momentul de față? Descoperă în continuare de ce este bine să măsori periodic implicarea și fericirea angajaților tăi, precum și ce metode poți folosi pentru asta.
De ce merită să evaluezi gradul de fericire și implicare a echipei
Te-ai întrebat vreodată ce cred angajații tăi despre locul lor de muncă, ce le place și ce și-ar dori să se schimbe? Chiar dacă nu ai timp să discuți cu fiecare dintre ei, există diverse variante la care poți apela pentru a afla ce simt. Iată de ce este important să îți cunoști cât mai bine echipa:
- Îmbunătățești rezultatele - angajații fericiți și implicați sunt mai motivați să dea tot ce au mai bun și să contribuie la succesul organizației. Odată ce știi care este starea lor, te poți gândi la strategii prin care să îmbunătățești condițiile de lucru și, implicit, să câștigi o echipă mai motivată și mai productivă.
- Atragi și păstrezi angajații - atâta timp cât angajații tăi sunt fericiți, aceștia au mai puține motive să caute alte oportunități profesionale. În plus, te recomandă cunoscuților sau pe forumurile dedicate locurilor de muncă, astfel încât poți atrage mai ușor candidați de top.
- Crești satisfacția clienților - un mediu de lucru pozitiv are efecte inclusiv în experiența clienților. Cu siguranță ai întâlnit companii care îți câștigă fidelitatea prin serviciile de nota zece, oferite de angajați cu zâmbetul pe buze. Angajații fericiți și implicați tind să ofere servicii mai bune și se străduiesc să rezolve orice potențială provocare.
- Stimulezi inovația - angajații implicați își doresc ca organizația lor să se mențină în top și sunt pasionați de ceea ce fac. De aceea, pot veni cu abordări noi sau cu idei care pot îmbunătăți produsele și serviciile companiei.
Cât de des este recomandat să evaluezi fericirea și implicarea angajaților
Dacă până acum obișnuiai să trimiți echipei tale un sondaj de satisfacție anual, îți recomandăm să încerci și altă abordare, care îți va permite să îți înțelegi angajații în timp real:
- Este bine să realizezi evaluări periodice, pentru a monitoriza evoluția nivelului de fericire și implicare a angajaților în timp. O evaluare amplă, la nivel trimestrial sau anual, îți poate oferi o imagine clară asupra progresului și a schimbărilor. Pe lângă aceasta, poți apela și la evaluări intermediare, care te vor ajuta să sesizezi orice posibilă provocare înainte ca aceasta să se transforme într-o problemă.
- Măsoară percepția angajaților și în momentele cheie, cum ar fi după implementarea unor schimbări majore în organizație, înainte de implementarea unor noi proiecte sau la o anumită perioadă de la angajare (de exemplu, după primele 3 luni de muncă). Sentimentele oamenilor cu care lucrezi pot fluctua în astfel de momente, chiar dacă acest lucru nu este vizibil.
- Încearcă să creezi un mediu de lucru în care feedback-ul să fie încurajat și acceptat. Angajații ar trebui să aibă oportunitatea să-și exprime opinia în mod regulat și să ofere feedback despre experiența lor la locul de muncă.
Hai să descoperim însă și cele mai eficiente metode prin care poți măsura implicarea și fericirea echipei tale.
Evaluarea prin discuții directe cu fiecare angajat
Discuțiile individuale pot fi un mod excelent de a crea relații strânse cu angajații tăi. Este recomandat ca aceste discuții să aibă loc într-un cadru liniștit și să se desfășoare ca un adevărat dialog, în cadrul căruia angajatul își poate expune sincer părerea despre orice subiect care îl preocupă.
Totuși, dacă ai o echipă mare, este dificil să găsești în mod regulat timp pentru a sta de vorbă cu fiecare angajat. În plus, unii angajați tind să fie mai puțin deschiși când vine vorba de a discuta despre problemele lor, temându-se că feedback-ul ar putea avea consecințe negative.
Măsurarea gradului de fericire și implicare prin sondaje
Sondajele sunt o variantă mult mai simplă de a afla ce simt angajații tăi. Acestea pot fi completate inclusiv în mod anonim, ceea ce încurajează echipa să vorbească deschis despre orice subiect. Dacă apelezi la această soluție, este bine să folosești sondaje relevante, care să meargă dincolo de întrebările tipice, pentru a măsura în profunzime ce simt angajații tăi.
Cel mai simplu mod de a măsura fericirea și implicarea angajaților tăi este printr-o platformă precum The Happiness Index, un instrument inovator care se bazează pe neuroștiință pentru a-ți oferi rezultate cât mai precise. În The Happiness Index ai acces la 18 sondaje predefinite, care îți asigură feedback de la toate departamentele interne - sondaje precum Onboarding, Evaluare culturală, Employee Net Promoter Score, Vocea angajaților, Semnificație și scop, Recunoaștere și alte variante care îți oferă perspective unice asupra echipei tale.
Totodată, folosind The Happiness Index, ai la dispoziție analize complexe și clare, ce te ajută să înțelegi situația actuală a companiei - ce simt și gândesc oamenii tăi. Astfel, poți acționa rapid prin strategiile potrivite, pentru a crește implicarea și fericirea angajaților. Iar pentru un plus de inspirație, platforma îți pune la dispoziție informații și statistici utile, obținute la nivel global.
Evaluarea prin analiza rezultatelor
Măsurarea indicatorilor de performanță este o altă metodă prin care poți studia implicarea și fericirea angajaților. Atunci când observi scăderi clare și constante la nivelul productivității sau calității, dar și când te confrunți cu absenteism sau demisii frecvente, este un semn că lucrurile nu funcționează cum ți-ai dori.
Rezultatele și comportamentul angajaților tăi pot fi un indicator clar al stării acestora, însă nu îți vor dezvălui și motivul care a dus la lipsa de implicare sau de satisfacție. Pentru a afla ce este în spatele acestor probleme, îți recomandăm să apelezi la metodele de mai sus - discuțiile directe și/sau sondajele. De asemenea, menține o abordare pozitivă pe parcursul acestui proces: chiar dacă oamenii nu obțin rezultatele pe care ți le dorești, situația se va îmbunătăți doar dacă înțelegi care este cauza, fără a face reproșuri care ar putea demotiva și mai mult echipa.
Relația pe care o ai cu echipa ta poate fi esențială pentru bunul mers al companiei. Într-o organizație care pune accent pe starea de bine și fericirea angajaților, oamenii se simt încurajați să își atingă potențialul și motivați să dea ce au mai bun. Asigură echipei tale un mediu de lucru echilibrat și vei observa efectele. Te întrebi de unde să începi? Răspunsul este simplu: de la a-ți înțelege angajații, astfel încât să știi ce schimbări ai putea implementa. Iar pentru că metoda cea mai eficientă de a face asta este prin utilizarea unui instrument precum The Happiness Index, te invităm să iei legătura cu noi pentru a-ți prezenta un demo al platformei și o ofertă personalizată în funcție de nevoile companiei tale.